jueves, septiembre 19, 2024

Pregàries multitudinàries i una nit al ras! La JMJ, una experiència vibrant

Han estat deu dies molt intensos de trobada juvenil, de convivència, de dormir en sacs i menjar en comunitat, d’espera expectant, d’emocions íntimes i de pregàries, i també de gaudi, de festa jove…. els nois i noies de Txt d’Urgell han compartit una experiència que ha marcat la seva vida i que quedarà en el seu record per sempre: han participat en la trobada del Sant Pare amb els joves d’arreu del món, a Lisboa.

La Vetlla de pregària multitudinària al Campo da Graça, va ser un moment íntim i alhora molt compartit, un sentiment de formar part de la gran família humana, jove, amb ganes, amb valors, que se sent impulsada pel Sant Pare a crear bellesa en el seu entorn.

El grup de joves, organitzat per la Delegació de Joventut, com és tradicional, havia iniciat el pelegrinatge el dia 26 de juliol, i primer han estat uns dies d’acollida a Cascais i Coimbra. A Cascais, amb moments de profunda connexió amb la comunitat parroquial que els acollia, i també amb estones de lleure i vivències de grup, va ser el temps de preparació per la gran experiència de rebre al Sant Pare a Lisboa.

En la immensitat de la Via Sacra, plena a vessar de joves pelegrins que donaven la benvinguda al Papa Francesc, entre la gran quantitat de banderes que portaven els joves, era quasi indestriable el grup d’Urgell i l’ensenya d’Andorra que alguns d’ells onejaven. Un moment memorable. Com també ho han estat visitar com el Sant Pare el Santuari de Fàtima, seguir el Via Crucis, una experiència d’oració i d’immersió per acompanyar els passos de Jesús a la seva passió, presidit pel Papa Francesc… i finalment la Vetlla d’adoració al Santíssim que precedí a la Missa de clausura i enviament al mateix Campo da Graça.

Una llarga caminada, en grups, a milers i milers de persones que feien camí plegats, amb els companys d’altres diòcesis catalanes i espanyoles, els va anar acostant al Campo da Graça, a prop del mar. El cansament ja començava a fer forat en l’ànim. I la calor, l’esperó que feia caminar per arribar a les zones d’aigua del Campo. Arribar-hi i posar les motxilles, els sac, en l’indret que cada grup tenia atribuït, i descansar una estona, fent broma, compartint. En acabar la Vetlla, mentre el sol es fonia a l’horitzó, els joves van sopar frugalment, en el grup, acompanyats pels responsables de la Delegació: la Coordinadora, M. Carme Girart, els sacerdots Mn. Alejandro Vargas i Mn. Antoni Elvira. Una nit especial, per arribar a un nou dia, en el que el Sant Pare, els va enviar a un nou pelegrinatge interior, que ha de portar els joves a un nou destí: Seúl, d’aqui a quatre anys, el 2027.