50 anys d’història, reflectint històries

Estimats diocesans: Tota l’acció ministerial del bisbe i dels sacerdots va dirigida al servei de tot el poble de Déu, però l’Església la formem juntament amb vosaltres, i tots plegats som responsables de la seva vitalitat. La comunicació mútua esdevé sempre instrument d’unió i en la nostra diòcesi hem decidit de fer aquest butlletí per tal que sigui un mitjà organitzat de promoure en tots consciència de responsabilitat i de facilitar la participació”. Aquestes eren les primeres paraules que editava la revista Església d’Urgell, en el seu primer número de l’abril de 1972. Pertanyen a la ploma de Mons. Joan Martí, que explica la filosofia que ha inspirat la creació de la publicació: crear cohesió entre les persones que formem part de la comunitat diocesana i les que envolten aquesta comunitat.

Aquest mes d’abril aquesta publicació, amb vocació d’informar de les activitats pastorals dels diferents grups, de donar formació en múltiples àmbits, i de ser altaveu de la nostra història, compleix 50 anys. I hem explicat moltes històries que ens afecten. Avui fem una mirada en tot allò publicat, i podem resseguir l’evolució social, econòmica i familiar de les comunitats que conformem la vida dels nostre pobles i ciutats. Les idees, les accions, els i les protagonistes, sorgits de les imatges i dels reports, alguns signats per noms il·lustres i recordats.

Ens hem anat fent grans, i així ens adaptem a l’evolució de la societat i a les demandes que es susciten: avui, preparem una nova edició digital de la revista amb continguts que volen resultar atractius pels lectors de noves generacions, que van abandonant el paper i es capbussen en els estris d’avançada tecnologia. Hi volem ser presents, acompanyant i servint.

En el moment en el que el Sínode convocat pel Sant Pare està en fase diocesana, prenen un especial sentit les idees de l’inici de la revista: tots i cadascun de nosaltres formem part de la realitat eclesial i aportem allò que som a la vitalitat del conjunt. Estem en camí. Amb vosaltres, els nostres estimats i fidels lectors, volem promoure la consciència de responsabilitat i de facilitar la participació. Per ser presents en la construcció d’aquesta sinodalitat que ens demana la situació d’avui, i que, conformarà, sense dubte, l’Església de demà.

Article anterior
Article següent