Comença la Visita Pastoral a Ordino

L’Arquebisbe i Copríncep Mons. Joan-Enric Vives, inicià el dia 1de novembre, festa de Tots Sants, la seva Visita Pastoral a la parròquia d’Ordino, on fou rebut a la seva arribada pel Rector, Mn. Joan Fenosa i pels Cònsols major i menor, Hble. Sr. Josep Àngel Mortés i Hble. Sra. Eva Choy, que posteriorment van assistir a la celebració eucarística a l’església parroquial de Sant Corneli i Sant Cebrià, on van assistir nombrosos fidels de la parròquia.

Mons. Vives va presidir la missa, que fou concelebrada per Mn. Joan Fenosa i pel Secretari de la Visita i Secretari General del Bisbat, Mn. David Codina. L’Arquebisbe i Copríncep va explicar en la seva homilia, el sentit de la seva visita per conèixer com ha evolucionat la parròquia en els darrers anys, quins són els anhels dels veïns i dels fidels, els seus problemes, les qüestions que afronten les autoritats després dels difícils mesos marcats per la pandèmia: “el bisbe ve a portar esperança, a dir que la parròquia d’Ordino no està sola, sinó que fa camí amb tot el bisbat, amb fe i amb aquesta esperança, en uns temps que no són fàcils”. Va parlar de la secularització que viu Europa i va assenyalar que “és una societat en la qual hem d’anar trobant camins evangeltzadors sigui més favorable o menys favorable, amb més o menys èxit, volem testimoniar l’Evangeli, la fe, l’amor, el compromís envers la societat. Ser útils i germans de tots”. Va agrair a les autoritats i també a les persones que, de manera individual han donat molt de suport a les persones més fràgils al llarg de la pandèmia, posant en relleu el redescobriment dels valors de la família, dels amics, de les persones que estimem. Hi ha d’haver un retorn al que és essencial i valuós, amb humilitat i compromís.

En acabar la celebració va voler saludar tots els fidels personalment i va poder xerrar una estona amb ells, i després d’atendre la premsa, es va desplaçar fins a Sant Martí de la Cortinada. Allà fou rebut pel conseller Xavier Herver i va poder admirar les pintures barroques que han estat restaurades en una de les capelles laterals.

Durant la celebració va recordar els morts per la pandèmia, assenyalant les dificultats d’algunes persones grans per sortir de casa, i alhora va encoratjar a retornar a les esglésies i a l’activitat: “tinguem ànim i coratge; tornem a trobar-nos”. També va recordar que aquesta visita s’inscriu enguany en el Sínode que el Papa Francesc ha convocat: “Per una Església sinodal”, parlant de fer camí junts, escoltant-nos: “sobretot el Papa Francesc insisteix en això, que sigui un Sínode d’escoltar, els cristians de base, els sacerdots, els laics, els qui tenen responsabilitats, els catequistes… i també escoltar la gent que potser no va a missa o que no se sent de la comunitat eclesial. Escoltem tothom per veure què hem de fer-ho millor per complir la voluntat de Déu. L’Esperit Sant ens guia!”. Després de la missa es va fer la pregària al cementiri annex de Sant Martí.

A la tarda, es va convocar els fidels a una processó amb el res del Rosari des de la parròquia de Sant Corneli i Sant Cebrià fins el cementiri. Mn. Joan Fenosa la va iniciar a la mateixa església, i després la va encapçalar al llarg del camí. En arribar al cementiri, l’Arquebisbe va fer, amb els fidels, una pregària pels difunts, els avantpassats que han fet gran el país i les persones estimades que hi estaven enterrades i també per tots aquells que cadascú portava al cor. Sense oblidar els milions de persones mortes arreu del món a causa de la pandèmia del coronavirus, que encara dura.