Andorra
domingo, septiembre 8, 2024
spot_img

Els laics, agents evangelitzadors en la vida quotidiana

Una delegació de set persones encapçalades pet Mn. Antoni Elvira, Vicari Episcopal per a l’Acció Pastoral, va participar el dissabte 9 de març a la Jornada d’Apostolat Seglar de Catalunya celebrada al Seminari de Tarragona sota el lema “Primer anunci: poble de Déu unit en la missió”. Hi van participar unes dues-centes persones, la major part laics, arribats de totes les Diòcesis amb seu a Catalunya, i acompanyats per l’Arquebisbe de Tarragona, Mons. Joan Planellas; el Bisbe de Tortosa, Mons. Sergi Gordo; i el Bisbe de Lleida, Mons. Salvador Giménez.

A la salutació inicial, Mons. Planellas posà en valor la presència dels laics com a agents evangelitzadors en la vida quotidiana: “No sou mers col·laboradors dels mossens i de la jerarquia de l’Església, sinó protagonistes actius i importantíssims de la missió eclesial”. En aquest sentit, va assegurar que tots ens hem de sentir disposats a evangelitzar amb iniciativa pròpia, i que alguns poden ser cridats específicament per a un ministeri laical o per a fer serveis concrets a la Diòcesi.

És el moment de la comunió, de la sinodalitat, de sentir-nos tots partícips i corresponsables de la vida i missió de l’Església

Tot seguit, el president de la Comissió Interdiocesana de l’Apostolat Seglar de Catalunya, Mons. Sergi Gordo, recordà, citant el Papa Francesc, que és l’hora dels laics que, enviats enmig del món, amb la força de l’Esperit tenen la capacitat de transformar totes les realitats per tal que esdevinguin el somni de Déu fet realitat. I l’acte inaugural finalitzà amb la intervenció de Mn. Luís Manuel Romero, Director del Secretariat de la Comissió Episcopal per als Laics, Família i Vida de la Conferència Episcopal Espanyola, que repassà els passos fets els últims anys en el conjunt de l’Església espanyola, i afirmà que és arribat “el moment de la comunió, de la sinodalitat, de sentir-nos tots partícips i corresponsables de la vida i missió de l’Església”.

A continuació el Dr. Josep Otón, professor de l’Institut Superior de Ciències Religioses de Barcelona, feu una síntesi molt acurada dels punts clau tractats en el recent encontre de laics sobre el Primer Anunci, celebrat els dies 16, 17 i 18 de febrer a Madrid. Precisament, alguns dels laics que van assistir a la trobada estatal a Madrid van transmetre un petit tast de l’experiència viscuda mitjançant quatre tallers: Comunitat i conversió pastoral, Vida quotidiana, Processos formatius i Acompanyament. A partir d’aquests tallers, els participants van reflexionar sobre quin compromís es podria adquirir per a iniciar, en cadascuna de les Diòcesis, un procés de Primer Anunci, i vers a on ha de caminar el laicat de Catalunya per a fer-lo present a la nostra vida missionera.

La sessió matinal es clogué amb una Eucaristia d’acció de gràcies er tot allò viscut durant la trobada, presidida per Mons. Sergi Gordo; i, havent dinat, els assistents van visitar els nous espais arqueològics de la Catedral i del Museu Diocesà.