18 C
viernes, septiembre 20, 2024

El festival Canòlich Music es reinventa per seguir creixent

“Confia i enlaira’t” ha estat el lema de la novena edició del festival de música cristiana Canòlich Music, que va tenir lloc el tercer cap de setmana de novembre a la Parròquia de Sant Julià de Lòria, amb una participació de més de 2.500 joves. Un lema format per dos imperatius “que volen ser un punt i a part als nostres neguits i preocupacions; i un punt i seguit als nostres desitjos i projectes”, segons explicava l’equip organitzador del festival.

És per això que aquesta novena edició ha incorporat un format diferent respecte d’anys anteriors, així com un seguit de novetats pensades per seguir fent créixer la idea que es va posar en marxa amb tot l’entusiasme del món fa nou anys, i que des d’aleshores ençà ha donat força fruits i s’ha mostrat ja com una proposta fortament arrelada entre el jovent d’Andorra, de la Diòcesi d’Urgell i més enllà.

Una d’aquestes novetats va ser el cicle de xerrades que el cantant Cesc Sansalvadó va fer els dies 17, 18 i 19 de novembre als alumnes de tercer i quart d’ESO de les escoles del Principat, que van poder cantar i dialogar amb aquest intèrpret que ja forma part de la història del festival.

Seguint la iniciativa de l’any passat, enguany també es va proposar al jovent de participar en un concurs de vídeos a la xarxa social Tik-Tok, amb interpretacions de cançons dels músics participants en aquesta edició. Una de les condicions per participar-hi era que els vídeos transmetessin els valors cristians, d’acord amb un dels principis del festival com és que la musica sigui una eina per al creixement integral dels joves, per afavorir la seva introspecció i alhora per a l’expressió de les seves preocupacions.

La programació del divendres dia 19 va començar amb les activitats organitzades per als alumnes de primer i segon d’ESO de Sant Julià de Lòria. A la una de la tarda hi hagué una botifarrada de germanor a la plaça de la Germandat, a tocar de l’Auditori Claror, on tres hores més tard començà el concert del raper Grilex que va tancar la jornada.

Una altra de les novetats de la present edició va tenir lloc la darrera jornada del festival, el dissabte 20 de novembre. Va ser un concert multitudinari que a partir de les quatre de la tarda, i amb el títol genèric d’“Andorra confi a i s’enlaira”, va aplegar les actuacions de grups i solistes del Principat d’Andorra o estretament relacionats amb el festival: el Cor de Rock d’Encamp, Patxi Leiva, Sunset Dreams, Ladis Baró, Guillem Tudó, Zip de Guzmán, l’Esbart Laurèdia, i Quim Salvat.

Tanmateix, el colofó del festival fou l’Eucaristia presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric a dos quarts de vuit de la tarda a l’església parroquial de Sant Julià i Sant Germà. Hi concelebraren el Rector i Delegat diocesà d’Ensenyament, Mn. Pepe Chisvert, i el Secretari general del Bisbat, Mn. David Codina. Els cants i les interpretacions musicals del grup Worship.cat acompanyaren la celebració, a la qual assistiren presencialment tres-centes persones, el màxim aforament permès, i va ser seguida en directe per moltes més a través del canal de Youtube del Bisbat d’Urgell, del canal de televisió per cable Lòria Televisió i de la ràdio i la televisió nacionals d’Andorra.

La missa començà amb una monició participada pels joves i conduïda per Carolina Bassi, professora de Religió i membre de la comissió coordinadora del festival, que va transmetre als assistents un missatge d’esperança, tot fent notar que malgrat que la pandèmia ens ha privat de moltes coses, també hem après a pensar en els altres i a adonar-nos que hem d’aprofi tar els bons moments, i va encoratjar els assistents a aprendre a mirar l’altre sense prejudicis.

A l’homilia, Mons. Vives va glossar les lectures proclamades tot recordant als assistents que el festival és també una oportunitat per descobrir amb profunditat com Jesucrist Ressuscitat, Senyor de la història i Rei de bondat, camina al nostre costat, i tot el que ens ofereix i ens dóna.

Així mateix va glossar el lema del festival i va parlar de com la confiança ens transforma i ens ajuda a ser millors persones, més enllà del món virtual que ens envolta. I va encoratjar els joves a preguntar-se per qui sentien amor, i a estimar sense dubtes Jesucrist i el seu missatge guaridor i transformador.

També va parlar de la Jornada Mundial de la Joventut (JMJ), que s’ha de celebrar a Lisboa a l’agost de l’any 2023, i que les Diòcesis ja han començat a preparar amb activitats que es van dur a terme arreu justament aquell cap de setmana. La JMJ fou instaurada pel Papa Sant Joan Pau II el 1985, i des d’aleshores s’ha distingit per ser una experiència de convivència i fraternitat per a milions de joves de tot el món.